Amaç ve Hedeflerimiz
03 Şubat 2025

KURUMSAL AMAÇLAR

HEDEFLER

İÇ ÇEVRE FAKTÖRLERİ

DIŞ ÇEVRE FAKTÖRLERİ

 

AMAÇ 1

Sağlık hizmetlerinde Kaliteyi Arttırmak ve hasta odaklılığı sağlamak

Hastanemizde sunulan her türlü sağlık hizmetinin hasta memnuniyetini karşılayacak şekilde verilmesini sağlamak

  • Hasta sağlık personeli etkileşimi, kurum personelinin tutum ve davranışları,
  • Hasta memnuniyeti için çalışan memnuniyeti,
  • Hastane içindeki fiziksel, çevresel (ısı, ışık, gürültü,vs) faktörler, bekleme süreleri, ziyaretçi politikaları, beslenme hizmeti
  • Hizmetlerin yürütülmesi için gereken organizasyonu ve eşgüdümü sağlamak, bu konuda diğer resmi ve özel kuruluşlarla işbirliği yapmak

 

Sağlıkta kalite standartlarını eksiksiz bir şekilde tüm birimlere uygulayarak etkinlik, etkililik, verimlilik, hasta güvenliği ve sağlıklı çalışma yaşamını baz alan kalite uyumunu yakalamak

  • Hastalara uygulanan tedavinin etkinliğini, istenilen tıbbi sonuçların alınabilmesi için ortaya konan yaklaşım (etkinlik)
  • Hastaya uygulanan tedavi ve müdahalenin hastanın tıbbi ihtiyaç uygunluğu (uygunluk)
  • Hastaya verilen hizmetlerin doğru tam ve etkili olarak verilmesi (etkililik)
  • Hizmeti üretmek ve sunmak için kullanılan kaynaklar ile hizmet çıktısının uygunluğu ve kalitesi arasında uyum ve orantısal ilişkisinin sağlanması (verimlilik)
  • Tüm kurumsal işlemlerin, tanı tedavi ve bakım süreçlerinin, destek hizmetlerin sağlıkta kalite standartları doğrultusunda eksiksiz yürütülmesi

AMAÇ 2

Hastanenin gelir gider dengesini iyileştirmek ve hastane işletmeciliğinde verimliliği arttırmak

  • Gider azaltıcı faaliyetlerde bulunmak
  • Tüm araç ve gereçlerin envanter kayıtlarını tutmak, ihtiyaç duyulanların temin, depolama ve dağıtım hizmetleri ile kullanımın usulüne uygun ve yerinde harcanmasını sağlamak
  • Gelir arttırıcı politikalar oluşturmak

 

Hastanenin enerji tüketiminde tasarruf sağlamak

  • Elektrik, medikal gaz, su ve atıkların talimatlara uygun kullanımının sağlanması
  • Sarfiyat kontrolleri yapmak
  • Atıkların çevreye zararlı etkilerini azaltıcı önlemleri almak

AMAÇ 3

Sağlıklı çalışma yaşamı oluşturmak

Hastanemize değer katan sağlık çalışanlarının memnuniyetlerini üst düzeyde tutmak

  • Personelin boş vakitlerinde ve öğle aralarında dinlenebileceği alanlar oluşturmak,
  • Teşvik edici ödüllendirme mekanizmasının işlevselliği,
  • Tedarikçiler

İSG Mevzuatı kapsamında çalışanların sağlığını korumak

  • Sağlık çalışanlarının bağışıklama ve rutin muayeneleri,
  • Güvenli çalışma alanları
  • İSG Mevzuatı,
  • Bölüm risk analizi

AMAÇ 4

Hastane alt yapı-donanım eksikliklerini gidermek ve sürekliliği sağlamak

Engelli hastalara yönelik bina düzenlemesi yapmak

  • Her engel grubundaki kişilerin algılayabileceği şekilde yazılı, sesli ve görsel yönlendirmeler,
  • Asansör, tuvalet, lavabo, müracaat bankosu v.b. gibi ortak alanların her engel grubuna hitap edecek şekilde düzenlenmesi,

 

  • Renkli Kod sistemi kurulumu
  • Hastane içericisinde hasta ve çalışan güvenliğinin Sağlanması

Hastanemizde fiziki alan yetersizliği olan hizmet birimlerinin yapılacak düzenlemelerle daha uygun alanlara taşınmasını sağlamak( Diş üniteleri ve Röntgen cihazının standartlara uygun alanda hizmet vermesinin sağlanması

  • Alt yapı ihtiyaçlarını belirlemek,
  • Uygun fiziki koşulları sağlamak için plan hazırlamak
  • Çevre düzenlemesi
  • Plan doğrultusunda dış hizmet alımına çıkmak

AMAÇ 5

Hastane personelini nitelik ve nicelik bakımından geliştirmek

Hastane çalışanlarına yönelik hizmet içi eğitim faaliyetlerini düzenlemek

  • Bölüm bazlı eğitim gereksinimlerini belirlemek ve ihtiyaca yönelik gerçekleştirmek
  • Gerekli konularda İl sağlık Müdürlüğünden eğitimci talebinde bulunmak

AMAÇ 6

Hasta güvenliğini sağlamak

Hastanemizde hasta güvenliğini tehdit eden unsurları tespit ederek gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak

  • İlaç güvenliği ile ilgili prosedürlere uyulması ve görsel uyarıcılar,
  • Düşmelerin önlenmesi için koruyucu önlemlerin alınması (koridor tutunma barları)
  • Enfeksiyonların önlenmesi için gerekli koşulların sağlanması ve ilgili prosedürlerin işlevselliği,
  • Uygun tanı, tedavi ve bakım konusunda hassasiyet
  • Hasta güvenliğini tehdit eden uygulamalara ilişkin alınabilecek önlemlerle ilgili tüm çalışanların üzerine düşen görevleri yerine getirmeleri
  • Hasta güvenliğini tehdit eden unsurları kayıt altına alarak tekrarlanmasını önlemek
  • Hasta güvenliği kültürünün oluşturulması, tüm sağlık personelinin bu sorumluluğa sahip olması
  • Hata sınıflandırma sistemi

AMAÇ 7

Hasta hizmetlerinde hakkaniyeti, zamanlılığı sağlayarak hasta memnuniyetini en üst seviyede tutmak

Teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin hastanın ihtiyaçlarının karşılayabilecek bir zaman aralığında hasta memnuniyetini sağlayacak şekilde sonuçlandırmak

  • Hastaların önerilen tedaviyi kabul veya reddetme hakkına sahip olduğu konusunda ve hastanede bekleme süreleri hakkında bilgilendirilmesi,
  • Sonuç verme sürelerinde standardizasyonu sağlamak
  • Tetkik işlemlerinde öngörülen süreyi aşmayacak şekilde zamanın iyi kullanılması
  • Yataklı tedavi kurumları işletme yönetmeliği

 

Hastanemizde verilen randevuların muayene zaman aralığının belirlenerek verilmesini ve riayetini sağlamak

  • Planlanan muayene süresinde hastanın muayene ve tedavisinin tamamlanması
  • MHRS

 

AMAÇ 8

Hasta, hasta yakınları, hastane çalışanları ve hastane yönetimi arasındaki iletişimi iyileştirmek

Hastane çalışanlarına hasta hakları, vücut dili, hasta ile iletişime yönelik hizmet içi eğitim düzenlemek

  • Hizmetiçi hasta hakları eğitimleri plan dahilinde verilmeli ve eğitim katılım oranları maksimum düzeyde sağlanmalı
  • Hastane çalışanlarının hastalara karşı gülen yüzlü, nazik şevkatli davranarak hasta memnuniyetinin artırılması

 

Dilek, şikayet kutularındaki istekleri şikayetleri dikkate alarak birim bazlı değişiklikler uygulamak, soruna yönelik çözüm yolu geliştirmek

  • Çalışmaları değerlendirmek için birimlerin üst yönetim tarafından belirli aralıklarla ziyaret edilerek gereken yönlendirmelerin yapmak, görüşleri almak, birime yönelik sorunların karşılıklı fikir alışverişi ile çözmek
  • Hastane web sitesini daha aktif hale getirerek hasta/hasta yakını, hastane çalışanın görüş ve önerilerini bildirmelerini sağlamak,

 

AMAÇ 9

Her yönüyle güvenli bir tesis oluşturmak

Tesis kaynaklı düşmeleri engellemek

  • Alçak tavan, ıslak zemin uyarıları
  • Merdiven korkuluğu, yatak kenarlığı, tutunma barları vb. yapılması ve kullanımı
  • Çevre ve toplum sağlığını koruyacak çalışmalar yapmak

Hastaneye ve hastane içindeki bölümlere ulaşımı kolaylaştırmak

  • Hastane içinde yönlendirme levhaları, zemin çizgileri ve krokiler
  • Hastaneye ulaşımı kolaylaştırıcı levhalar

 

Olası afet durumlarında çalışanlarımızı ve hastalarımızı korumak, hastanemizi güvenli hale getirmek

  • Güvenlik ekibi ve güvenlik kameralarıyla can ve mal güvenliğini sağlamak
  • Etkili acil durum ve afet eylem planı oluşturmak
  • Risk analizini revize ederek tespit edilen eksikliklerin tamamlanması
  • Acil durumlarda müdahale edecek ekip ve ekipmanı sağlamak
  • Hizmet alımı
  • Diğer kurumlarla (sivil savunma, belediye, itfaiye, emniyet) protokol ve işbirliği